9 Kasım 2011 Çarşamba

Piyasaları okumak demiştim. Evet dün piyasaları okumuşum (yine kendi reklamım)

Dün yazdığım "Piyasaları Okumak " başlıklı yazıyı bu gün tekrar okudum. Sanırım piyasaları okuma konusunda yol aldım.
 Dün  Bloomberg HT'de yer alan Berlusconı'nin çoğunluk oyunu alamaması endişesiyle piyasaların düştüğü yorumuna tam katılmamıştım (yani piyasaların Belusconi'nin arkasından ağıt yakmasını pek beklemediğimi kibarca anlatmıştım) . Berlusconi'nin gitmesi de piyasaların isteyebileceği bir alternatif olabilir demiştim..    Piyasalar sadece belirsizlik istemiyor. Piyasa değişim de kâr görürse değişimi ister. Bloomberg HT'nin bu akşamki yazısından aynen alıntı yapıyorum.<ABD'de New York Borsası'nda işlem gören hisse senetleri, İtalya Başbakanı Silvio Berlusconi'nin istifasının, yeni liderin borç krizini kontrol altına alabileceği yolundaki iyimserliği artırmasının ardından değer kazandı.>(http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1011517-abd-borsasi-berlusconi-ile-yukseldi)
Dün bu olasılık  düşüş açıklaması olarak gösterilmişti bu gün ise yükseliş nedeni olarak gösteriliyor. Dünkü düşüş hafif muhafazakarlık değişimin belirsizliği ancak temelde değişim kar getirdiği anlaşıldığı anda muhafazakarlık kalkar. Eylemsizlik biter. Dünkü yoruma mutlak katılsa idik bugünkü istifa hareketi ile hisse senetlerinden çıkış yapmak gerekirdi. Oysa dün bu değişimin piyasaların kârına olabileceğini yazmıştım. Ve bu baştaki muhafazakar eyelemsizlikli tepkiye çokta kapılmamak gerektiği bu gün ortaya çıkmış oldu. Piyasaları okumak gerekir.
Piyasal hareket kümülatif bir aklın sonucudur. Muhtemelen o koşullar altındaki en rasyonel harekettir. Tek akıllı bunu kabul etmeyen yorumcu değil ise eğer. Bu nedenle de piyasanın hareketindeki temeli anlamak gerekir. Bu anlaşılır ise bir sonraki yada çok sonraki adımlar ön görülebilir.  Ancak koşulların bazen piyasaları hasta edebileceğini de bilmek gerekir.Örnek boğa piyasası bir manik hezeyan dönemidir. Ayı piyasası ise depresif bir süreçtir.  Tazı piyasası (Benim tanımım)  ise panik atak dönemidir. Dolayısıyla piyasaların psikolojisi de onu anlamaya çalışırken hesaba katılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder