20 Haziran 2013 Perşembe

BEN YAZIYORUM ! Bu bloog'da yayınladığım yazılardan derlediğim bazı tahminlerim

Hisse senedi piyasası
Fransa’nın notunun 2 A ‘ya düşürüldüğü gün 13 Ocak 2012 herkes satıyordu. Ben  daha önceden Fransa’nın notunun düşeceğini yazmış ve bununda ciddi bir satım dalgası oluşturmayacağını yazmıştım. http://biryatrmcininekonomiguncesi.blogspot.com/2012/01/fransann-3a-notu-sp-tarafndan-2a-artya.html
Ve o gün artık bir yükseliş dalgasının başlayacağını yazmıştım İMKB 100 (bist-bu isme de hiç alışamadım) 50 binlerde idi bu yükseliş 93 bini buldu.
90 binlerde iken –Mayıs 2013-  (uzun bir süredir yazmamıştım –belirgin bir dalga dönüşü hissetmemişsem yazmayabiliyorum -bir motivasyon işi) artık hisse senetleri piyasasından çıkış yapılması ve dolar alınması gerektiğini yazdım http://biryatrmcininekonomiguncesi.blogspot.com/2013/05/bir-kucuk-yatrmc-icin-hisse-senetleri.html  bu yazıyı yazdığım da endeks 90 binlerde dolar 1,79’larda idi.
Bu gün endeks 73 binlerde dolar 1,95 sınırında üstelik –Türkiye merkez bankasının dolara onca müdahalesine karşın-
Türkiye ‘nin notu
23 Kasım 2011’de  Fitch’in Türkiye’nin notu konusunda açıklamalarda bulundu. Ben aynı gün bir yazı yazdım ve bu Türkiye’nin not artışı anlamına geldiğini söyledim. O dönemde bizim yöneticiler açıklamadan sonra Fitch’i azarlıyor sürekli tepkide bulunuyordu. Endeks 24 kasımda 49 bin 628’i gördü. Yani ülkede ortak fikir bir olumsuzluk iken ben bunun bir not artışı olarak görülmesi gerektiğini yazdım http://biryatrmcininekonomiguncesi.blogspot.com/2011/11/fitch-aslnda-turkiyeye-yatrm-yaplabilir.html  49 bin endeks değeri bir dipti daha düşük olmadı ve  endeks 93 bine kadar yükseldi.  
HHayKasım 2011’de yazdığım bu yazıdan yaklaşık 1,5 yıl sonra Türkiye’nin notu 2 derecelendirme kuruluşu tarafından yatırım yapılabilir olarak tescil edildi. Ancak bu süre zarfında hisse senetleri piyasası yükselişini neredeyse tamamladı. Yani artık hisse senedi açısından anlamı kalmadı yatırım yapılabilir demenin.
Bence bu gün artık Türkiye’nin reel notu yatırım yapılabilir bir ülke seviyesinde değildir. Bunun nedeni sadece FED’in politika değişikliği değil daha çok bizim politikacıların Gezi olaylarında akla ve vicdana sığmayacak hatalarıdır. Bir ülke yönetmek sabır, öngörü, sağ duyu, hoş görü ister. Ekonomi ülkedeki her insanın emeğinin bir toplamıdır ona karşı çok çok çok dikkatli ve hassas olmalıyız.

Altın
Defalarca altın konusunda ons fiyatı 1800’lere ulaştığından dönemlerden beri anlamsız bir yatırım olduğunu yazdım 2012 Mayıs alta linki var artık altına yatırım konusun kapatılması gerektiğini net ifadelerler yazdım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder