27 Ağustos 2013 Salı

Mali endeks 90 binin altında bu seviyelere çok dikkat

(Biraz kendime övgü ve reklam
Mayıs ayında ulusal 100 endeks 90 binlerde iken hisse senedi piyasasından çıkılmalı diye yazmıştım, sonra 70 binlere düşen borsada dip görüldü mü diye kafa karıştırıcı sorular sorulurken  15 Temmuzda yazımın başlığı ve altı çizili son cümlesi: "Tüm bunların tek bir sonucu var küçük yatırımcı borsadan uzak dur" olmuştu. Bu bloggda çok önemli ve isabetli tahminlerde bulunduğum açık. 

Dolarla ilgili net bir şekilde yükseliş beklentisinde bulundum ve ifade ettim.)

Bir tek altın konusunda beklemediğim bir yükseliş oldu. Bu da ben savaş ummuyorum ve hala umuyorum ki insanlık "bir an evvel  bir insanın canını tüm insanlığın onuru bilir  ve son bulur tüm vaktinden evvel ölümler ve koşulsuz barış olur dünyada ve hiçbir gerekçe olamaz barışı bozacak -adı üstünde koşulsuz barış- bunu umuyorum ben
Altın yatırımcısına uyarım şu eğer -ve insanlık için böyle olmasını umarım- bu savaş gerginliğinin bittiğine dair bir hava olursa altın çok sert düşebilir. Şu andakinin tam tersi bir hava oluşur ons değeri ile birlikte dolar da düşer ve gr/tl değeri daha hızlı düşer.

Son olarak bugünkü düşüş ile yeni bir seviyeye geldik. mali endeks 89.578 bu seviye bir kaç gün önce dikkat çektiğim Lehman krizi öncesi 2007 yılında görülen zirve seviye olan 90 binlerin altı. İki kez seans içi bu seviyeden döndü. Ancak bu gün bu seviyeleri sert bir şekilde geçti. Bu 22 ağustos 'daki yazımda verdiğim ikinci grafikte görülen geriye doğru 3. zirvenin de yenileceği döneme girebiliceğimizi gösteriyor.

Şu an da en rasyonel endeks mali endeks. Son dönemlerde bol para dönemlerinde belirgin artış gösteren ve bu para politikalarının değişmesinden en hassas bir şekilde ve önce etkilenenin mali endeks olması doğaldır. Mali endeks bu nedenlerle diğer endekslere öncülük edecektir.
Ben gidişatı mali endeksi takip ederek anlamaya çalışıyorum. Eğer 90 binlerin altında kalıcı olursa bu düşüşün yeni bir katmana gireceği ve daha da derinleşeceğini işaret edecektir.
Mayıstan bu yana düşüş daha çok FED politikalarıyla düşüş yönünü bulmuştu. Ancak şu an da bu Suriye gerilimi ile yeni bir ivme kazanmış durumda. Bu nedenle Dolar ve altın bir arada yükseliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder