18 Aralık 2013 Çarşamba

FED tahvil alimini azaltmaya başladı

 FED Uzun süredir konuşulan tahvil azaltim programını bu toplantıda  başlattı.
Mayıs'da yazdığım bir gerekçe vardı Bernanke'nin 8 yilin sonunda ben kriz için gerekenleri yaptım iyi sonuc aldım ve bu programı geri çekmeye başladım diye bilmesi için tahvil azaltimina gitmesi gerekir demiştim.  Tahvil azaltimina azaltma Bernake'nin başarısının net teyidi anlamına geldigi açık.  Bundan sonrası yeni baskanın isi. Bu teori nedeniyle son toplantıdan tahvil azaltimina gidilmesi bana daha yüksek olasılıkla gelmişti.
Bir diğer önemli nokta uzun vade eurodolarin 1.60'lardan  başlayan düşüş trendinin üst bandı olmamız. Uzun vadeli grafikler etken insan ekonomik davranışların yönünü büyük ölçüde gösteriyor bunu değiştirecek olan şey yeni krizdir. Bu donemde bir yeni kriz olmadığına göre grafiğin tekrar aşağı dönmesi için tahvil azaltiminin başlaması gerekiyordu. Ve böyle oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder