4 Mart 2015 Çarşamba

FEDin faiz artırması mı daha zor? TC Merkez bankası mı faiz indirmesi mi ?

(Burada yazılı olanlar yatırım tavsiyesi değildir. )
Yarın hisse senetlerinde ne olur sorusuna hiç bir yanıtım yok.
Daha ilerisi için bir şeyler söylenebilir.
Son günlerde banka hisselerinin destek  seviyelerden sürekli tepki verdiğini net bir şekilde gözlemlemek mümkün.
Bu günkü dolar yükselişiyle birlikte banka endeksindeki % 0.8'lik yükseliş düşen ve düşme eğilimde olan çekirdek enflasyon nedeniyle merkez bankasının 17 Mart toplandısında faiz indirme beklentisi ile ilişkili olsa gerek. Bu beklenti kuvvetlendi. 18 Mart'ta da FED sabırlı kelimesini kaldırmaz ise bu X dalga zirvesini tamamlamamızı sağlar o güne kadar ulaşılamadı ise (ki uluşalması güç). Benim iyimser senaryom bu. Bu nedenle dolarda pozisyon açmanın riskli olduğunu düşünüyorum. Hisse senetlerinde ise destek seviyelerinin alım fırsatı ya da maaliyet azaltma şansı olduğunu düşünüyorum. Ama her zaman iyimser senaryonun tersine de hazırlıklı olmak gerek.

Şu soruyu önemsiyorum Dolar endeksi son 10 yılın zirvesinde iken ABD merkez bankasının faiz artırması mı daha zor. Dolar / TL tarihi zirvesinde iken TC merkez bankasının faiz indirmesi mi daha zor. ?
Benim cevabım FED'in Faiz artırması daha zor. FED faiz artırım sinyali vermeden önce dolar endeksinde bir düzeltme olmalı ki FED geçen toplantı tutanaklarında güçlü doların faiz artırımını engellediğini yada zorlaştırdığını ifade etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder