4 Mart 2019 Pazartesi

ALFA DALGASI KRİZLERİN OLMAZSA OLMAZI MI?

Bu yazılar kişisel öngörü ve tahmin içerir. Yatırım tavsiyesi değildir.
ABD piyasalarında 2018 sonuna doğru olan düşüş dalgası büyük bir yükseliş dalgası ile karşılandı. Bir süredir bu dalgayı izliyorum. Bu yükseliş dalgası diğer dalgalardan farklı. Özellikle haftalık grafiklerde ilginç bir yükseliş görüntüsü veriyor. Yükseliş grafiği bende ani ve keskin bir düşüşe doğru bir potansiyel oluşturuyor izlenimi veriyor. Bu sadece insansı bir his. Bir hesap değil. Ne kadar ciddiye alınmalı tartışılır.
Alfa daglası tanımı bana ait. (yine bir dalga uydurdum da diyebiliriz) Alfa A kısaltmasının latince okunuşu. A kısaltması ise Aldatıcı kelimesinden geliyor. 2001 2008 krizlerini incelediğimizde ilk büyük düşüş dalgası benzer bir Alfa yükselişi karşılanıyor sonrasında da daha şiddetli bir düşüş oluşuyor. 2018-2019 olası krizi ise benzer bir düşüş ardından Alfa yükselişini gösterdi. Alfa dalgasının geriye hızlı bir şekilde düşüşü muhtemel.
Bu konuda çizimler içeren daha detaylı bir yazı hazırlıyorum. Ancak olası geri çekilmeleri öngördürücü olduğu için paylaşmak istedim.
Detayları dalgarı ve gelişimini izledikçe paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder